Hitta Recept

Matbloggstoppen

lördag 19 januari 2013

Lammkotlettgryta

Nu vet jag att det var längesedan jag skrev men därför tänkte jag bjuda på ett av mina favoritrecept, nämnligen Lammkotlettgryta :) 

Så nu får ni testa och hör gärna av er om ni behöver hjälp :) Kram 

Lammkotlettgryta

4-6 portioner
  • 7-10 lammkotletter
  • 7-8 normalstora potatis, tunt skivade
  • 2 st rödlökar, skurna i bitar
  • 5 st vitlöksklyftor, i bitar
  • 4 st tomater i tjocka skivor
  • 0,5 citron i bitar
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk svartpeppar
  • 1 tsk soja
  • 3 st rosmarinkvistar

Gör så här:

Blanda alla ingredienserna i Nordic Cooker’s keramikgryta. Tillaga på låg temperatur i 8-9 timmar eller på hög temperatur 6-7 timmar.
Tips: Skala och skiva potatisen först. Lägg potatisen i en skål med vatten för att dra ur stärkelse. Potatis kan kännas lite hård om det är för tjocka skivor som tillagas i synnerhet på låg temperatur, på grund av att potatis innehåller mycket stärkelse.
Maten är klar!

1 kommentar:

  1. Hej Annica Jag heter John från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
    1 till 10.

    Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

    Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

    Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

    Vi skulle älska att du deltar med några recept som. Look Amazing!

    Hälsningar

    http://www.Fooduel.com

    SvaraRadera